Register
•
Search
•
FAQ
•
Memberlist
•
Usergroups
•
Galleries
•
Log in
Forum Index
»
Wywiady | Interviews
Post a reply
Username
Subject
Message body
Emoticons
View more Emoticons
Font colour:
Default
Dark Red
Red
Orange
Brown
Yellow
Green
Olive
Cyan
Blue
Dark Blue
Indigo
Violet
White
Black
Font size:
Tiny
Small
Normal
Large
Huge
Close Tags
Add image to post
Options
HTML is
ON
BBCode
is
ON
Smilies are
ON
Disable HTML in this post
Disable BBCode in this post
Disable Smilies in this post
Confirmation code: *
All times are GMT + 2 Hours
Jump to:
Select a forum
Ogólne informacje | General Informations
----------------
Wstêp | Introduction
Og³oszenia | Notice
Opinie | Opinions
Eternal Power
----------------
Wst±p do EP! | Enter to EP!
Ogólne | General
Pomoc | Help
Zmiany | Changes
Multimedia
----------------
Tibia Cam
Screeny
Inne | Others
Tibia
----------------
Newsy | News
Ogólne | Generals
Artyku³y | Articles
Wywiady | Interviews
Roleplaying
Trade
Questy | Quests
Margines | Margin ;)
----------------
HydePark
Archiwum | Archives
Kosz | Refuse bin
Reklama | Advertisement
----------------
BANNERS
Shoutbox
----------------
Shoutbox
Topic review
Topic review
Author
Message
Old Qalust
Posted: Thu 19:25, 04 Jan 2007
Post subject: Wywiad z: Guido Lubke.
Tibia od kuchni... wywiad nie ze zwyk³ym graczem lecz cz³onkiem zarz±du Cipsoft i jednym z twórców Tibii.
Mnie ten wywiad osobi¶cie bardzo zaciekawi³, tak wiêc gor±co polecam.
T³umaczenie wywiadu from hunted.pl --> Polinik
Wywiad from MMOsite.com
MMOsite.com: Zanim przejdziemy do g³ównych pytañ, czy zechcia³by¶ najpierw siê przedstawiæ i opowiedzieæ co¶ o swojej firmie?
Guido Lubke
: Na pocz±tku chcia³bym podziêkowaæ za ten wywiad. Nazywam siê Guido Lubke i jestem jednym z za³o¿ycieli i pracowników wykonawczych firmy CipSoft GmbH. Moim g³ównym zadaniem w firmie jest zarz±dzanie rozwojem i obs³ug± Tibii.Cipsoft GmbH jest niezale¿nym deweloperem i wydawc± gier on-line dla ró¿nych platform. Firma zosta³a za³o¿ona w 2001 i mie¶ci siê w Regensburgu, w Niemczech. G³ównym zadaniem deweloperów s± gry on-line jak równie¿ gry na telefony komórkowe. Oko³o 30 pracowników pracuje nad ci±g³ym rozwijaniem istniej±cych produktów oraz planowaniu nowych wydañ.
Ciekawostk± o za³o¿ycielach firmy, jest to, ¿e pracowali¶my nad nasz± pierwsz± gr± on-line na d³ugo przed za³o¿eniem CipSoftu. Zaczêli¶my w 1996 roku, w czasie studiów na uniwersytecie. Kiedy je skoñczyli¶my, nasz projekt ci±gle znakomicie siê rozwija³. Dlatego zdecydowali¶my siê uczyniæ nasze hobby nasz± prac±.
MMOsite.com: Czy móg³by¶ opisaæ Tibiê swoimi s³owami, dla ludzi nie znaj±cych tej gry?
Guido Lubke
: Tibia jest jedn± z najstarszych i odnosz±cych du¿y sukces on-line’owych gier RPG w rozwijanych w Europie. W chwili obecnej ponad 350 tysiêcy graczy z ca³ego ¶wiata zamieszkuje ten ¶redniowieczny ¶wiat fantasy. Istniej± 72 serwery zlokalizowane w USA i Niemczech.
Wszyscy czytelnicy MMOsite.com z pewno¶ci± s± zaznajomieni z typowymi grami fantasy MMORPG . Oczywi¶cie, Tibia oferuje rozwój postaci, z rozwojem poziomów i umiejêtno¶ci, mo¿na zbieraæ przedmioty, wykonywaæ zadania (questy), polowaæ na potwory i zwiedzaæ olbrzymi ¶wiat. Dlatego przejdê od razu do g³ównych ró¿nic odró¿niaj±cych nasz± grê.
Do gry mo¿na do³±czyæ siê z ³atwo¶ci±. Klient dostêpny jest do pobrania za darmo na oficjalnej stronie (www.tibia.com). Mo¿na graæ w ni± za darmo, to jedna z naszych zasad. Jednak¿e, darmowe konto mo¿e zostaæ ulepszone do konta premiowego. Ceny wahaj± siê od 4,99 Euro do 6.65 Euro za miesi±c, w zale¿no¶ci od d³ugo¶ci wykupywanego konta premiowego. Zalety konta premiowego to, miêdzy innymi, dostêp do specjalnych terenów oraz czarów, mo¿liwo¶æ kupienia domu i udekorowania go wed³ug w³asnego ¿yczenia.
W dodatku do zaawansowanych mo¿liwo¶ci pogawêdki, gracze maj± olbrzymi± wolno¶æ w Tibii. Jedn± z przyczyn przyjemno¶ci z grania jest to, ¿e ¶wiat Tibii jest bardzo dynamiczny. Równie¿ handel oraz wspó³zawodnictwo z innymi graczami jest w naszej grze bardzo wa¿ne. Gildie, grupowe polowania na potwory oraz wiele innych mo¿liwo¶ci spaja spo³eczno¶æ gry. ¿eby podsumowaæ, w Tibii albo tryumfujesz, albo giniesz wraz z przyjació³mi, jest to co¶ co gracze uwielbiaj±.
MMOsite.com: W przysz³ym roku bêdziecie obchodziæ dziesiêciolecie Tibii. Jakie atrakcje zaoferujecie graczom?
Guido Lubke
: W³a¶nie, na pocz±tku stycznia 2007 roku Tibia bêdzie obchodziæ historyczn± datê. Zaprezentujemy now± oficjaln± stronê z wieloma nowymi opcjami i ca³kowicie nowym wygl±dem. Ponadto, zorganizujemy kilka fajnych akcji, jak loterie oraz zapowiedzi przysz³ych aktualizacji gry. Oczywi¶cie, bêdzie wiêcej niespodzianek, których nie zamierzam na raziee zdradziæ, zajrzyjcie na nasz± stronê w styczniu.
MMOsite.com: Tibia jest on-line od dziesiêciu lat, co jest do¶æ niezwyk³e w przypadku gry MMORPG, zw³aszcza, ¿e na tym rynku panuje du¿a konkurencja. Jak utrzymujecie ¶wie¿o¶æ gry? I jak zatrzymujecie w grze graczy z du¿ymi poziomami?
Guido Lubke
: Jak ju¿ wspomnia³em wcze¶niej, Tibia ma unikalny system gry i ró¿ni siê od konkurencji. My¶lê, ¿e dobrym pomys³em by³o nie kopiowanie pomys³ów z innych gier, tylko pod±¿anie w³asn± drog±, co robimy od lat. Rynek gier on-line jest olbrzymi i jestem przekonany, ¿e bêdziemy siê rozrastaæ w przysz³o¶ci z nasz± strategi±.
Wysokopoziomowi gracze korzystaj± z nieustaj±cych wyzwañ oferowanych przez Tibiê. Nie ma ograniczenia poziomu, w dodatku ci±gle aktualizujemy grê i dodajemy nowe mo¿liwo¶ci, wiêc zawsze bêd± cele, do których mo¿na d±¿yæ. Poniewa¿ aspekty spo³eczno¶ciowe s± tak wa¿ne w naszej grze, rozszerzymy i dodamy ich jeszcze wiêcej. I w koñcu, s± w sieci miejsca, które s³u¿± spo³eczno¶ci. Dlatego zawsze wspieramy projekty spo³eczno¶ciowe, jak np. strony fanowskie.
MMOsite.com: Jakie gry albo idee mia³y wp³yw na wasz± pracê?
Guido Lubke
: Przede wszystkim, wp³yw na Tibiê mia³y gry takie jak Ultima 6 i 7. Osobi¶cie, ja jestem pod wp³ywem gier MUD (Multi-User Dungeon, gry dla wielu graczy, prowadzone on-line w trybie tekstowym, przyp. t³umacza), w które grywa³em jeszcze na uniwersytecie. Ponadto, gry komputerowe takie jak NetHack, Civilization, Counterstrike oraz kilka powszechnie znanych gier on-line. No i jestem nie tylko fanatycznym graczem karcianki Magic: The Gathering, ale równie¿ dok³adnie ¶ledzê rozwój, poniewa¿ uwa¿am, ¿e mo¿na w ten sposób du¿o dowiedzieæ siê o rozwoju gry.
MMOsite.com: Jaka jest grupa wiekowa i zró¿nicowanie ludzie graj±cych w wasz± grê? Dlaczego Tibia ich przyci±ga?
Guido Lubke
: Mimo, ¿e Tibia jest rozwijana w Niemczech, liczba Niemców, których ilo¶æ szacujemy na 2% jest do¶æ ma³a w porównaniu z innymi narodowo¶ciami. Wiêkszo¶æ graczy to Brazylijczycy, Polacy oraz Amerykanie z USA. Wiêkszo¶æ graczy ma 14-24 lat, ale oczywi¶cie sa te¿ gracze starsi i m³odsi.
My¶lê, ¿e Tibia przyci±ga ich z kilku powodów: mo¿na w ni± graæ za darmo. Nie wymaga nowoczesnego komputera ani szybkiego ³±cza z Internetem, co umo¿liwia grê niemal ka¿demu graczowi na ¶wiecie. Poniewa¿ gra istnieje od 10 lat posiadamy olbrzymi±, siln± i ¿ywotn± spo³eczno¶æ. A jak wszyscy wiemy, posiadanie aktywnej spo³eczno¶ci jest jednym z najwa¿niejszych warunków sukcesu ka¿dej gry MMORPG. I w koñcu: “Tibia to rado¶æ!”.
MMOsite.com: Jakie s± Twoje plany dotycz±ce przysz³o¶ci Tibii?
Guido Lubke
: Przede wszystkim, bêdziemy kontynuowaæ nasz± politykê. Oferowaæ wci±¿ now± zawarto¶æ gry i ulepszaæ j± s³uchaj±c przy tym propozycji graczy. Ponadto, jak ju¿ dwa razy wspomnia³em, wesprzemy spo³eczno¶æ nowymi mo¿liwo¶ciami. Nie mogê w tej chwili podaæ zbyt wielu detali, zawsze lepiej zachwalaæ rzeczy dopiero wtedy, kiedy jest pewne, ¿e nadejd±.
MMOsite.com: Czy chcia³by¶ na koniec powiedzieæ co¶ jeszcze naszym czytelnikom?
Guido Lubke
: Oczywi¶cie. Chcia³bym ¿yczyæ wszystkim czytelnikom MMOsite.com mi³ej gry w gry typu Tibii. B±d¼cie uczciwi wobec innych graczy i zdobywajcie ich szacunek. ¯yczê mi³ej zabawy. Do widzenia.
----------------------------
Do interpretacji w³asnej
.
fora.pl
- za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Design by
Freestyle XL
/
Music Lyrics
.
Regulamin