Register
•
Search
•
FAQ
•
Memberlist
•
Usergroups
•
Galleries
•
Log in
Forum Index
»
Wywiady | Interviews
Post a reply
Username
Subject
Message body
Emoticons
View more Emoticons
Font colour:
Default
Dark Red
Red
Orange
Brown
Yellow
Green
Olive
Cyan
Blue
Dark Blue
Indigo
Violet
White
Black
Font size:
Tiny
Small
Normal
Large
Huge
Close Tags
Add image to post
Options
HTML is
ON
BBCode
is
ON
Smilies are
ON
Disable HTML in this post
Disable BBCode in this post
Disable Smilies in this post
Confirmation code: *
All times are GMT + 2 Hours
Jump to:
Select a forum
Ogólne informacje | General Informations
----------------
Wstęp | Introduction
Ogłoszenia | Notice
Opinie | Opinions
Eternal Power
----------------
Wstąp do EP! | Enter to EP!
Ogólne | General
Pomoc | Help
Zmiany | Changes
Multimedia
----------------
Tibia Cam
Screeny
Inne | Others
Tibia
----------------
Newsy | News
Ogólne | Generals
Artykuły | Articles
Wywiady | Interviews
Roleplaying
Trade
Questy | Quests
Margines | Margin ;)
----------------
HydePark
Archiwum | Archives
Kosz | Refuse bin
Reklama | Advertisement
----------------
BANNERS
Shoutbox
----------------
Shoutbox
Topic review
Topic review
Author
Message
Old Qalust
Posted: Thu 19:25, 04 Jan 2007
Post subject: Wywiad z: Guido Lubke.
Tibia od kuchni... wywiad nie ze zwykłym graczem lecz członkiem zarządu Cipsoft i jednym z twórców Tibii.
Mnie ten wywiad osobiście bardzo zaciekawił, tak więc gorąco polecam.
Tłumaczenie wywiadu from hunted.pl --> Polinik
Wywiad from MMOsite.com
MMOsite.com: Zanim przejdziemy do głównych pytań, czy zechciałbyś najpierw się przedstawić i opowiedzieć coś o swojej firmie?
Guido Lubke
: Na początku chciałbym podziękować za ten wywiad. Nazywam się Guido Lubke i jestem jednym z założycieli i pracowników wykonawczych firmy CipSoft GmbH. Moim głównym zadaniem w firmie jest zarządzanie rozwojem i obsługą Tibii.Cipsoft GmbH jest niezależnym deweloperem i wydawcą gier on-line dla różnych platform. Firma została założona w 2001 i mieści się w Regensburgu, w Niemczech. Głównym zadaniem deweloperów są gry on-line jak również gry na telefony komórkowe. Około 30 pracowników pracuje nad ciągłym rozwijaniem istniejących produktów oraz planowaniu nowych wydań.
Ciekawostką o założycielach firmy, jest to, że pracowaliśmy nad naszą pierwszą grą on-line na długo przed założeniem CipSoftu. Zaczęliśmy w 1996 roku, w czasie studiów na uniwersytecie. Kiedy je skończyliśmy, nasz projekt ciągle znakomicie się rozwijał. Dlatego zdecydowaliśmy się uczynić nasze hobby naszą pracą.
MMOsite.com: Czy mógłbyś opisać Tibię swoimi słowami, dla ludzi nie znających tej gry?
Guido Lubke
: Tibia jest jedną z najstarszych i odnoszących duży sukces on-line’owych gier RPG w rozwijanych w Europie. W chwili obecnej ponad 350 tysięcy graczy z całego świata zamieszkuje ten średniowieczny świat fantasy. Istnieją 72 serwery zlokalizowane w USA i Niemczech.
Wszyscy czytelnicy MMOsite.com z pewnością są zaznajomieni z typowymi grami fantasy MMORPG . Oczywiście, Tibia oferuje rozwój postaci, z rozwojem poziomów i umiejętności, można zbierać przedmioty, wykonywać zadania (questy), polować na potwory i zwiedzać olbrzymi świat. Dlatego przejdę od razu do głównych różnic odróżniających naszą grę.
Do gry można dołączyć się z łatwością. Klient dostępny jest do pobrania za darmo na oficjalnej stronie (www.tibia.com). Można grać w nią za darmo, to jedna z naszych zasad. Jednakże, darmowe konto może zostać ulepszone do konta premiowego. Ceny wahają się od 4,99 Euro do 6.65 Euro za miesiąc, w zależności od długości wykupywanego konta premiowego. Zalety konta premiowego to, między innymi, dostęp do specjalnych terenów oraz czarów, możliwość kupienia domu i udekorowania go według własnego życzenia.
W dodatku do zaawansowanych możliwości pogawędki, gracze mają olbrzymią wolność w Tibii. Jedną z przyczyn przyjemności z grania jest to, że świat Tibii jest bardzo dynamiczny. Również handel oraz współzawodnictwo z innymi graczami jest w naszej grze bardzo ważne. Gildie, grupowe polowania na potwory oraz wiele innych możliwości spaja społeczność gry. żeby podsumować, w Tibii albo tryumfujesz, albo giniesz wraz z przyjaciółmi, jest to coś co gracze uwielbiają.
MMOsite.com: W przyszłym roku będziecie obchodzić dziesięciolecie Tibii. Jakie atrakcje zaoferujecie graczom?
Guido Lubke
: Właśnie, na początku stycznia 2007 roku Tibia będzie obchodzić historyczną datę. Zaprezentujemy nową oficjalną stronę z wieloma nowymi opcjami i całkowicie nowym wyglądem. Ponadto, zorganizujemy kilka fajnych akcji, jak loterie oraz zapowiedzi przyszłych aktualizacji gry. Oczywiście, będzie więcej niespodzianek, których nie zamierzam na raziee zdradzić, zajrzyjcie na naszą stronę w styczniu.
MMOsite.com: Tibia jest on-line od dziesięciu lat, co jest dość niezwykłe w przypadku gry MMORPG, zwłaszcza, że na tym rynku panuje duża konkurencja. Jak utrzymujecie świeżość gry? I jak zatrzymujecie w grze graczy z dużymi poziomami?
Guido Lubke
: Jak już wspomniałem wcześniej, Tibia ma unikalny system gry i różni się od konkurencji. Myślę, że dobrym pomysłem było nie kopiowanie pomysłów z innych gier, tylko podążanie własną drogą, co robimy od lat. Rynek gier on-line jest olbrzymi i jestem przekonany, że będziemy się rozrastać w przyszłości z naszą strategią.
Wysokopoziomowi gracze korzystają z nieustających wyzwań oferowanych przez Tibię. Nie ma ograniczenia poziomu, w dodatku ciągle aktualizujemy grę i dodajemy nowe możliwości, więc zawsze będą cele, do których można dążyć. Ponieważ aspekty społecznościowe są tak ważne w naszej grze, rozszerzymy i dodamy ich jeszcze więcej. I w końcu, są w sieci miejsca, które służą społeczności. Dlatego zawsze wspieramy projekty społecznościowe, jak np. strony fanowskie.
MMOsite.com: Jakie gry albo idee miały wpływ na waszą pracę?
Guido Lubke
: Przede wszystkim, wpływ na Tibię miały gry takie jak Ultima 6 i 7. Osobiście, ja jestem pod wpływem gier MUD (Multi-User Dungeon, gry dla wielu graczy, prowadzone on-line w trybie tekstowym, przyp. tłumacza), w które grywałem jeszcze na uniwersytecie. Ponadto, gry komputerowe takie jak NetHack, Civilization, Counterstrike oraz kilka powszechnie znanych gier on-line. No i jestem nie tylko fanatycznym graczem karcianki Magic: The Gathering, ale również dokładnie śledzę rozwój, ponieważ uważam, że można w ten sposób dużo dowiedzieć się o rozwoju gry.
MMOsite.com: Jaka jest grupa wiekowa i zróżnicowanie ludzie grających w waszą grę? Dlaczego Tibia ich przyciąga?
Guido Lubke
: Mimo, że Tibia jest rozwijana w Niemczech, liczba Niemców, których ilość szacujemy na 2% jest dość mała w porównaniu z innymi narodowościami. Większość graczy to Brazylijczycy, Polacy oraz Amerykanie z USA. Większość graczy ma 14-24 lat, ale oczywiście sa też gracze starsi i młodsi.
Myślę, że Tibia przyciąga ich z kilku powodów: można w nią grać za darmo. Nie wymaga nowoczesnego komputera ani szybkiego łącza z Internetem, co umożliwia grę niemal każdemu graczowi na świecie. Ponieważ gra istnieje od 10 lat posiadamy olbrzymią, silną i żywotną społeczność. A jak wszyscy wiemy, posiadanie aktywnej społeczności jest jednym z najważniejszych warunków sukcesu każdej gry MMORPG. I w końcu: “Tibia to radość!”.
MMOsite.com: Jakie są Twoje plany dotyczące przyszłości Tibii?
Guido Lubke
: Przede wszystkim, będziemy kontynuować naszą politykę. Oferować wciąż nową zawartość gry i ulepszać ją słuchając przy tym propozycji graczy. Ponadto, jak już dwa razy wspomniałem, wesprzemy społeczność nowymi możliwościami. Nie mogę w tej chwili podać zbyt wielu detali, zawsze lepiej zachwalać rzeczy dopiero wtedy, kiedy jest pewne, że nadejdą.
MMOsite.com: Czy chciałbyś na koniec powiedzieć coś jeszcze naszym czytelnikom?
Guido Lubke
: Oczywiście. Chciałbym życzyć wszystkim czytelnikom MMOsite.com miłej gry w gry typu Tibii. Bądźcie uczciwi wobec innych graczy i zdobywajcie ich szacunek. Życzę miłej zabawy. Do widzenia.
----------------------------
Do interpretacji własnej
.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Design by
Freestyle XL
/
Music Lyrics
.
Regulamin