Old Qalust
Administrator
Joined: 16 Sep 2006
Posts: 355
Read: 0 topics
Warns: 0/5 Location: Zielona Góra
|
|
Wywiad z: Guido Lubke. |
|
Tibia od kuchni... wywiad nie ze zwykłym graczem lecz członkiem zarządu Cipsoft i jednym z twórców Tibii.
Mnie ten wywiad osobiście bardzo zaciekawił, tak więc gorąco polecam.
Tłumaczenie wywiadu from hunted.pl --> Polinik
Wywiad from MMOsite.com
MMOsite.com: Zanim przejdziemy do głównych pytań, czy zechciałbyś najpierw się przedstawić i opowiedzieć coś o swojej firmie?
Guido Lubke: Na początku chciałbym podziękować za ten wywiad. Nazywam się Guido Lubke i jestem jednym z założycieli i pracowników wykonawczych firmy CipSoft GmbH. Moim głównym zadaniem w firmie jest zarządzanie rozwojem i obsługą Tibii.Cipsoft GmbH jest niezależnym deweloperem i wydawcą gier on-line dla różnych platform. Firma została założona w 2001 i mieści się w Regensburgu, w Niemczech. Głównym zadaniem deweloperów są gry on-line jak również gry na telefony komórkowe. Około 30 pracowników pracuje nad ciągłym rozwijaniem istniejących produktów oraz planowaniu nowych wydań.
Ciekawostką o założycielach firmy, jest to, że pracowaliśmy nad naszą pierwszą grą on-line na długo przed założeniem CipSoftu. Zaczęliśmy w 1996 roku, w czasie studiów na uniwersytecie. Kiedy je skończyliśmy, nasz projekt ciągle znakomicie się rozwijał. Dlatego zdecydowaliśmy się uczynić nasze hobby naszą pracą.
MMOsite.com: Czy mógłbyś opisać Tibię swoimi słowami, dla ludzi nie znających tej gry?
Guido Lubke: Tibia jest jedną z najstarszych i odnoszących duży sukces on-line’owych gier RPG w rozwijanych w Europie. W chwili obecnej ponad 350 tysięcy graczy z całego świata zamieszkuje ten średniowieczny świat fantasy. Istnieją 72 serwery zlokalizowane w USA i Niemczech.
Wszyscy czytelnicy MMOsite.com z pewnością są zaznajomieni z typowymi grami fantasy MMORPG . Oczywiście, Tibia oferuje rozwój postaci, z rozwojem poziomów i umiejętności, można zbierać przedmioty, wykonywać zadania (questy), polować na potwory i zwiedzać olbrzymi świat. Dlatego przejdę od razu do głównych różnic odróżniających naszą grę.
Do gry można dołączyć się z łatwością. Klient dostępny jest do pobrania za darmo na oficjalnej stronie (www.tibia.com). Można grać w nią za darmo, to jedna z naszych zasad. Jednakże, darmowe konto może zostać ulepszone do konta premiowego. Ceny wahają się od 4,99 Euro do 6.65 Euro za miesiąc, w zależności od długości wykupywanego konta premiowego. Zalety konta premiowego to, między innymi, dostęp do specjalnych terenów oraz czarów, możliwość kupienia domu i udekorowania go według własnego życzenia.
W dodatku do zaawansowanych możliwości pogawędki, gracze mają olbrzymią wolność w Tibii. Jedną z przyczyn przyjemności z grania jest to, że świat Tibii jest bardzo dynamiczny. Również handel oraz współzawodnictwo z innymi graczami jest w naszej grze bardzo ważne. Gildie, grupowe polowania na potwory oraz wiele innych możliwości spaja społeczność gry. żeby podsumować, w Tibii albo tryumfujesz, albo giniesz wraz z przyjaciółmi, jest to coś co gracze uwielbiają.
MMOsite.com: W przyszłym roku będziecie obchodzić dziesięciolecie Tibii. Jakie atrakcje zaoferujecie graczom?
Guido Lubke: Właśnie, na początku stycznia 2007 roku Tibia będzie obchodzić historyczną datę. Zaprezentujemy nową oficjalną stronę z wieloma nowymi opcjami i całkowicie nowym wyglądem. Ponadto, zorganizujemy kilka fajnych akcji, jak loterie oraz zapowiedzi przyszłych aktualizacji gry. Oczywiście, będzie więcej niespodzianek, których nie zamierzam na raziee zdradzić, zajrzyjcie na naszą stronę w styczniu.
MMOsite.com: Tibia jest on-line od dziesięciu lat, co jest dość niezwykłe w przypadku gry MMORPG, zwłaszcza, że na tym rynku panuje duża konkurencja. Jak utrzymujecie świeżość gry? I jak zatrzymujecie w grze graczy z dużymi poziomami?
Guido Lubke: Jak już wspomniałem wcześniej, Tibia ma unikalny system gry i różni się od konkurencji. Myślę, że dobrym pomysłem było nie kopiowanie pomysłów z innych gier, tylko podążanie własną drogą, co robimy od lat. Rynek gier on-line jest olbrzymi i jestem przekonany, że będziemy się rozrastać w przyszłości z naszą strategią.
Wysokopoziomowi gracze korzystają z nieustających wyzwań oferowanych przez Tibię. Nie ma ograniczenia poziomu, w dodatku ciągle aktualizujemy grę i dodajemy nowe możliwości, więc zawsze będą cele, do których można dążyć. Ponieważ aspekty społecznościowe są tak ważne w naszej grze, rozszerzymy i dodamy ich jeszcze więcej. I w końcu, są w sieci miejsca, które służą społeczności. Dlatego zawsze wspieramy projekty społecznościowe, jak np. strony fanowskie.
MMOsite.com: Jakie gry albo idee miały wpływ na waszą pracę?
Guido Lubke: Przede wszystkim, wpływ na Tibię miały gry takie jak Ultima 6 i 7. Osobiście, ja jestem pod wpływem gier MUD (Multi-User Dungeon, gry dla wielu graczy, prowadzone on-line w trybie tekstowym, przyp. tłumacza), w które grywałem jeszcze na uniwersytecie. Ponadto, gry komputerowe takie jak NetHack, Civilization, Counterstrike oraz kilka powszechnie znanych gier on-line. No i jestem nie tylko fanatycznym graczem karcianki Magic: The Gathering, ale również dokładnie śledzę rozwój, ponieważ uważam, że można w ten sposób dużo dowiedzieć się o rozwoju gry.
MMOsite.com: Jaka jest grupa wiekowa i zróżnicowanie ludzie grających w waszą grę? Dlaczego Tibia ich przyciąga?
Guido Lubke: Mimo, że Tibia jest rozwijana w Niemczech, liczba Niemców, których ilość szacujemy na 2% jest dość mała w porównaniu z innymi narodowościami. Większość graczy to Brazylijczycy, Polacy oraz Amerykanie z USA. Większość graczy ma 14-24 lat, ale oczywiście sa też gracze starsi i młodsi.
Myślę, że Tibia przyciąga ich z kilku powodów: można w nią grać za darmo. Nie wymaga nowoczesnego komputera ani szybkiego łącza z Internetem, co umożliwia grę niemal każdemu graczowi na świecie. Ponieważ gra istnieje od 10 lat posiadamy olbrzymią, silną i żywotną społeczność. A jak wszyscy wiemy, posiadanie aktywnej społeczności jest jednym z najważniejszych warunków sukcesu każdej gry MMORPG. I w końcu: “Tibia to radość!”.
MMOsite.com: Jakie są Twoje plany dotyczące przyszłości Tibii?
Guido Lubke: Przede wszystkim, będziemy kontynuować naszą politykę. Oferować wciąż nową zawartość gry i ulepszać ją słuchając przy tym propozycji graczy. Ponadto, jak już dwa razy wspomniałem, wesprzemy społeczność nowymi możliwościami. Nie mogę w tej chwili podać zbyt wielu detali, zawsze lepiej zachwalać rzeczy dopiero wtedy, kiedy jest pewne, że nadejdą.
MMOsite.com: Czy chciałbyś na koniec powiedzieć coś jeszcze naszym czytelnikom?
Guido Lubke: Oczywiście. Chciałbym życzyć wszystkim czytelnikom MMOsite.com miłej gry w gry typu Tibii. Bądźcie uczciwi wobec innych graczy i zdobywajcie ich szacunek. Życzę miłej zabawy. Do widzenia.
----------------------------
Do interpretacji własnej .
The post has been approved 0 times
|
|